گلاب
خانه / گلاب سبک / مرکز عرضه عمده گلاب سبک

مرکز عرضه عمده گلاب سبک

در ایران و بسیاری از کشورهای جهان، حداقل میزان اسانس موجود در گلاب بهداشتی خوراکی که با نام گلاب سبک یا گلاب استاندارد معرفی می شود، ١٢ درصد می باشد. حداقل قیمت تولید عمده ١٠٠ لیتر گلاب سبک، ١ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان که به ازای هر لیتر ١٣٢٠٠ تومان محاسبه و حداکثر قیمت تولید ١٠٠ لیتر گلاب سبک، ١ میلیون و ٩٨٠ هزار تومان که به ازای هر لیتر ١٩٨٠٠ تومان محاسبه می شود.

عمده گلاب سبک

روش تولید عمده گلاب سبک

 در ایران و بسیاری از کشورهای جهان حداقل میزان اسانس گل موجود در گلاب بهداشتی خوراکی که با نام گلاب سبک یا گلاب استاندارد معرفی می شود، ١٢ درصد می باشد. روش تولید عمده گلاب سبک به این شکل است که در عملیات تقطیر و برای رساندن گلاب به عیار ١٢ درصد، دست کم باید ٣٠ درصد گلبرگ تازه گل محمدی به کارگیری شود. برای تولید عمده گلاب سبک به سیستم تقطیر صنعتی یا نیمه صنعتی نیاز است. تولید عمده گلاب سبک  با استفاده از روش تولید صنعتی کارا تر و کیفیت گلاب یکدست تر خواهد بود.

چنانچه اسانس طبیعی موجود در گلاب سبک کمتر از ١٢ درصد باشد، گلاب غیر بهداشتی است و قابلیت خوراکی نخواهد داشت. برای تولید عمده گلاب سبک به روش سنتی، عملیات تقطیر باید با دقت انجام شود تا گلاب سبک استخراج شده از دیگ ها یکدست و با کیفیت یکسان باشند. راه دیگر جهت یکدست شدن گلاب سبک، انباشتن عمده گلاب سبک در یک مخزن بزرگ است. با انباشتن عمده گلاب سبک تولیدی در یک مخزن و ادغام مولکول های متفاوت گلاب سبک در یکدیگر، گلاب سبک عمده یکدست و با کیفیت یکسان حاصل خواهد شد.

عمده گلاب سبک

راه های تشخیص گلاب سبک تقلبی

متأسّفانه کم نیستند سودجویانی که با افزودن اسانس های شیمیایی به آب مایعی با بوی گل محمدی و طعمی شبیه گلاب بوجود می آوردند. این مایع در واقع گلاب تقلبی است که شباهت زیادی به گلاب سبک دارد. چنانچه اسانس شیمیایی را جهت بالا بردن بیش از حد عطر و بو و تلخی  به گلاب سبک اضافه کنند، گلاب غیر استاندارد و گلاب سبک تقلبی حاصل خواهد شد. گلاب سبک تقلبی که در بازار عرضه مصرف عرضه می شود، نه تنها خواص دارویی ندارد بلکه تهدید کننده سلامت جسم و همچنین تهدید کننده سیستم ایمنی بدن و نیز آسیب زننده به سلامت دستگاه گوارش است.

از راه‌های تشخیص گلاب سبک تقلبی چشیدن گلاب است. اگر طعم گلاب سبک تلخ بد مزه باشد، نشانه گلاب سبک تقلبی است. از راه های تشخیص گلاب سبک تقلبی این است که اگر عطر و بوی گلاب بیش از حد طبیعی باشد ، مطمئنّاً گلاب سبک تقلبی خواهد بود. شکل ظاهری گلاب سبک تقلبی پس از مدتی تغییر می کند. تغییر رنگ گلاب از شفافی به کدری خود راه تشخیص گلاب سبک تقلبی می باشد. گلاب سبک تقلبی پس از مدت کوتاهی مثلا ۴ یا ۵ ماه فاسد و اصطلاحاً ترش می‌شود که خود راه تشخیص گلاب سبک تقلبی است. جهت تشخیص گلاب سبک از گلاب سبک تقلبی لازم است که حتماً به عطر و بو، طعم و مزه، و شکل ظاهری گلاب توجه شود.

عمده گلاب سبک

 قیمت خرید و فروش عمده گلاب سبک

 هر کیلو گرم گل محمدی در ابتدای سال ١۴٠٠ بین ٢۵ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان بسته به نوع، میزان اسانس و تازگی گلبرگ های گل محمدی خرید و فروش شد.

برای تولید ١٠٠ لیتر گلاب سبک، دست کم ٣٠ کیلو گرم گلبرگ گل محمدی نیاز است. به عبارتی در ١٠٠ لیتر گلاب سبک، حداقل ٧۵٠ هزار تومان و حداکثر ١ میلیون و ٣۵٠ هزار تومان گلبرگ به کار رفته است. هر گالن پلی اتیلن ٢٠ لیتری حداقل ٣٠ هزار تومان خرید و فروش می شود. هزینه جاری تولید و بسته بندی گالنی و عمده گلاب سبک به ازای هر لیتر حدود ٣٠٠٠  تومان می باشد. کف سود حاصل از فروش عمده گلاب سبک ١٠ درصد در نظر گرفته می شود.

حداقل قیمت تولید عمده ١٠٠ لیتر گلاب سبک، ١ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان که به ازای هر لیتر ١٣٢٠٠ تومان محاسبه و حداکثر قیمت تولید ١٠٠ لیتر گلاب سبک ١ میلیون و ٩٨٠ هزار تومان که به ازای هر لیتر ١٩٨٠٠ تومان محاسبه می شود. با این حساب میانگین قیمت خرید و فروش عمده گلاب سبک در سال ١۴٠٠ به ازای هر لیتر ١۶۵٠٠ تومان خواهد بود

. خریداران و صادرکنندگان گلاب سوالات و ابهامات زیادی در رابطه با قیمت های متفاوت در خرید و فروش به صورت عمده  و خرده انواع گلاب سبک، ممتاز و سنگین دارند. چنانچه فروشندگان عمده گلاب سبک قیمت فروش عمده گلاب سبک را کمتر از ١٣٢٠٠ تومان اعلام کردند، باید به اصل بودن گلاب شک کرد. جهت تشخیص گلاب تقلبی از گلاب اصل لازم است تا برگه گواهی آزمایشگاهی گلاب از طرف فروشنده به خریدار ارائه شود. چنانچه فروشنده ای قیمت فروش عمده گلاب سبک را بیشتر از ١٩٨٠٠ تومان اعلام کرد، بهتر این است که به فروشنده دیگری جهت تهیه عمده گلاب سبک مراجعه شود.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: مهندس غلامی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135775237
آدرس کانال: golabgiran_ir@
پست الکترونیکی: golabgiran@yahoo.com