گلاب
خانه / عرق نسترن / مرکز تولید و فروش بی واسطه با قیمت واقعی عرق نسترن

مرکز تولید و فروش بی واسطه با قیمت واقعی عرق نسترن

گل نسترن یا dog rose با نام علمی rosa canina   در کتابهای قدیمی به نام نسترن، نسرین و نستر نیز معرفی شده است. عرق نسترن و اسانس روغنی گیاه نسترن از طریق سیستم های تقطیر سنتی یا صنعتی به دست می آید. عرق نسترن خواص بیشماری جهت درمان بیماری های متعدد داخلی دارد. طبع گیاه نسترن، گرم و خشک و طبیعت عرق نسترن، معتدل و خشک است.

عرق نسترن

قیمت خرید و فروش عرق نسترن

 نسترن درختچه‌ ای ست با ارتفاع حداکثر ۳ متر و برگ‌هایی که پنج تا هفت برگچه دندانه‌‌‌ دار که به شکل بیضی نوک‌ تیز است، دارد و گل‌ها به رنگ‌های گلی یا قرمز کم‌ رنگ، سفید مایل به گلی و یا سفید هستند.

این گیاه در حاشیه جنگلها، چاهها و گودالهای آب می‌روید؛ نهنج گل پس از رشد به شکل کوزه‌ ای با رنگ قرمز تبدیل می‌شود. داخل کوزه ی نسترن الیاف ظریف و باریکی وجود دارد و میوه‌های فندقی را در بر دارند. گل نسترن در اکثر نقاط ایران به طور خودرو می‌روید و قسمت مورد استفاده این گل، کوزه‌های مذکور است که به نام هیپس‌ هم مشهورند. جهت حصول عرق نسترن از میوه ی نسترن در شرایط تقطیر استفاده می شود.

خواص بی نظیر میوه نسترن و عرق نسترن

 میوه  نسترن از قرون وسطی تا کنون در میان عامه مردم به عنوان یک گیاه دارویی و برای بیماریهای قفسه سینه مورد استفاده قرار می گرفته. میوه این گل را میوه گل سرخ یا میوه گل رز نیز گفته اند.

نسترن یکی ازغنی ترین منابع ویتامین c می باشد و گفته می شود ٢۰ برابر لیمو از ویتامین c برخوردار است.ویتامین C یک مکمل غذایی است که به عنوان ضد اسکوربوتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

عرق نسترن مقوی سیستم گوارش، ضد درد، ضد اسهال، ملیّن، مدرّ، کاهش‌دهنده قند خون، مقوی اعصاب و ضد کرم است. از دیگر خواص نسترن اینکه جهت بهبود زخم و درمان سوختگی مؤثر و مفید است.

برای برطرف کردن التهاب و درد لثه و همچنین دندان درد به شکل مزمزه مصرف می شود. همچنین جهت رفع ورم مثانه، التهاب کلیه و نیز تصفيه خون و رفع حالت سستی در بدن جوشانده این گیاه مورد استفاده واقع می شود.

اسانس نسترن

طبع عرق نسترن گرم است یا سرد

نسترن میوه ای با طبع گرم و خشک است. عرق نسترن تمام خواص گیاه را داراست و همچنین طبع گرم و خشک دارد. برخی متخصصان طب سنتی اما بر این باورند که طبع عرق نسترن و طبیعت دمنوش این گیاه معتدل و خشک است.

آنچه که در رابطه با مصرف انواع عرقیات گیاهی ضروری است و باید مورد توجه واقع شود، طبع و مزاج هر گیاه و عرق آن  و نیز همخوانی با طبیعت فرد مصرف کننده است. به طور کلی طب سنتی و درمانهای توصیه شده همگی بر اساس مزاج شخص مصرف کننده معین می شود. در صورتیکه طبع فرد با داروی گیاهی یا عرق گیاهی که  برای درمان بیماری تعيين شده هماهنگی ندارد، بایستی همراه آن مصلح آن گیاه هم مصرف شود. 

تولید و فرآوری اسانس روغنی گیاه نسترن

اسانس روغنی نسترن و عرق گیاه نسترن از تقطیر میوه این گیاه از طریق تقطیر با آب و یا تقطیر با بخار آب به دست می آید. اسانس روغنی نسترن و عرق نسترن دارای خواص دارویی فراوانی می باشد. برای فراوری اسانس روغنی نسترن و همچنین عرق نسترن ، ابتدا آب و میوه نسترن را در سیستم تقطیر در دیگ های مخصوص می جوشانند. پس از تقطیر، عملیات سرد کردن بخار در سیستم کندانسور سنتی یا صنعتی انجام می شود. مایع معطر شفاف که با تقطیر به دست آمده، همان عرق گیاه نسترن است و مایع روغنی شکل شناور بر سطح عرق نسترن، اسانس روغنی نسترن است.

عرق نسترن
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: مهندس غلامی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09135775237
آدرس کانال: golabgiran_ir@
پست الکترونیکی: golabgiran@yahoo.com